Bread With Pumpkin Pudding

Semalam saya telah mencuba satu resepi try and error ikut gerak hati saya. dan ia menjadi kesedapan encik suami pula. HuHu. Saya sukakan cara try and error ini.

Baiklah. Saya kongsikan bersama anda pembaca diam saya.

.....


Bread With Pumpkin Pudding


Bahan-bahan

Labu – sebelah saja saya guna

Agar-agar – sedikit sahaja Cuma untuk mengeraskan

Telur – 1 biji

Tepung jagung – 1 sudu

Tepung Kastard – 1 sudu

Susu Cair

Jagung Cream – ala, jagung dalam tin yang dok buat apam balik tu

Gula Merah – air gula merah

Roti gardenia – 3 keping. Saya potong empat segi kecil

Gula

Garam


Cara membuatnya:

SATU.Labu di potong dadu.


Rebuskan labu. Masukkan satu sudu gula. Biarkan empuk tapi jangan sampai benyek. Kemudian ketepikan.


DUA. Potong roti menjadi empat segi kecil juga. Ketepikan.

TIGA.Rebuskan agar-agar dengan 1 cawan air. Sampai agar-agar larut.

EMPAT. Blendkan tepung jagung. Tepung kastad. Telur. Dan setengah susu cair. Blend sampai sebati. Masukkan dua sudu gula dan sedikit garam.

LIMA.Bila agar-agar sudah larut dan mendidih. Masukkan hasil tepung yang diblend tadi [langkah tiga]. kacau hingga mendidih. jangan tak kacau. tepung akan melekat.


ENAM.Masukkan roti.

Gaul. Sampai mendidih.

Okay. siap dah.

Masukkan labu. Atur di dalam bekas. Masukkan pudding roti sedikit demi sedikit. Atur selang seli dengan labu.

Diatas sekali. Letakkan cream jagung dan lebihan labu.


Tuangkan air gula merah. Ia sedap. Jika suka. tuang kan sedikit susu cair diatasnya. Bahan jangan manis sangat. Sebab air gula merah akan memaniskan anda. HAHA.

....

Masukkan dalam peti. Simpan sampai sejuk.

Dan. bila sudah mengeras. potong ia.


dan. curahkan dengan sedikit air gula merah.


satu bekas untuk buat berbuka.. yummi..


Dan satu bekas untuk di hantar kepada puan ibu mertua. ewah.

Iya. Puan ibu mertua saya sukakan pudding. Dan sukakan labu juga. Jadi saya gabungkan keduanya. DUA DALAM SATU.

silasukalesungbatudisini
 

Copyright © 2009 ia adalah tentang senduk dan dapur Designed by csstemplatesmarket

Thanks to Blogger Templates | Converted to Blogger by BloggerThemes.Net