Bubur Nasi Lazat

AWAS. entri ini banyak gambar. anda mungkin berasa tertekan. HAHA.

Tekak macam sudah tak boleh telan makanan lain. Rasa nak makan bubur nasi. Maka. petang ini makan malam saya adalah bubur nasi.

Mula-mula. Menalipon saya kepada encik suami dulu. Bagitahu dia saya mahu masak bubur nasi saja. Minta izin dan tanya kot kot dia nak makan yang lan sebagai makan malam kami. Kalau dia nak makan yang lain. Saya cancel kan bubur nasi itu.

Tapi.

Dia kata: OKAY. maka saya pun okay lah. ye dak?

Tu dia. Bubur nasi kita.

Sekali sekala pekena bubur nasi memang tak menahan. Saya suka. Encik suami suka.


....


Bubur Nasi Lazat.





Masak nasi bersama air rebusan ayam dan karot.

Kemudian sajikan ini.

satu: ikan bilis di goreng bersama kacang tanah dan bawang

dua: potong daun bawang


tiga: rendang asam ikan talang masin. pheww!


empat: isi ayam yang dicarikkan. sodap nih.


lima: kailan goreng. sebab encik suami dan saya tidak boleh makan kangkung atas nasihat doktor maka [sayur pengganti kenalah ada. ye dak?]


enam: telur masin. [tanya tuan kedai. beli lah yang kurang masin] ia sedap.


tujuh: sambal belacan jika suka. [saya buat saja untuk encik suami]


dan ini: plink! pandangan menu dari atas angkasa.



Tengok gambar sahaja lah. kemudian buat sendiri. HAHAHAHHAHHA. Saya malas tulis oh. Tidak tahu lah kenapa
.

siap sedia untuk di mamam. slurppp!!

silasukalesungbatudisini
 

Copyright © 2009 ia adalah tentang senduk dan dapur Designed by csstemplatesmarket

Thanks to Blogger Templates | Converted to Blogger by BloggerThemes.Net